Näppäile Hyvää kesäkiertue – satatuhatta kosketusta
Pirkanmaan Osuuskauppa

Comments-96_orange

Pirkanmaan Osuuskauppa kaipasi toteutussuunnitelman päätökselleen lahjoittaa merkittävä summa Taysin lasten ja nuorten sairaalalle. Tavoitteena oli osallistaa kesän aikana mahdollisimman moni asiakasomistaja hyvän asian vuoksi. Tavoitesummaksi oli asetettu huimat 100.000€.

Insitu ideoi kiertueen, joka perustui reaktiopelin pelaamiseen. Reaktiopeli oli iso seinäke, jossa eri tahtiin syttyviä valopainikkeita tuli ehtiä painamaan mahdollisimman monta. Idea oli, että jokainen painallus kerryttäisi pottia ja olisi tietyn arvoinen. Näin potti määräytyisi täysin asiakkaiden aktiivisuuden mukaan. Kiertue kävi kesän aikana useassa Pirkanmaan Osuuskaupan toimipaikassa ja kylätapahtumassa. Yhden painalluksen arvoksi laskettiin tapahtumapaikkojen määrä, promootioaika sekä tavoitepotti huomioiden 1€. Tarvittiin siis huikeat satatuhatta painallusta.

Projekti sai nimekseen Näppäile Hyvää. Vaikka kiertueen idea olikin kohdata ja aktivoida asiakkaita face-to-face, oli myös tavoitteena saada heidät kiinnostumaan projektista ja seuraamaan kampanjan etenemistä netissä. Kiertueen nettisivuilla pystyi seuraamaan koko ajan saldon kehittymistä sekä kiertueen tunnelmia osallistujien jakamien kuvien kautta. Sivusto keräsi tuhansia kiinnostuneita.

Kesän lopulla, viimeisen tapahtuman jälkeen potin laskuri näytti 101 087€ – siis juurikin mitä lähdettiin tavoittelemaan! Uskomaton suoritus kiertueeseen osallistuneilta ihmisiltä, Pirkanmaan Osuuskaupan henkilöiltä ja Insitun väsymättömältä kiertuetiimiltä!


Parhaaksi palkittu messuosasto
Kemvit Oy, Finnclean 2017

Comments-96Insitu suunnitteli ja toteutti Kemvit Oy:n messuosaston Finnclean 2017-messuilla. Iso tavoite asiakkaan sanoin kuului:”voittaa messut”. Konkreettisiksi tavoitteiksi asetettiin neljä keskeistä asiaa:

  1. Mahdollistaa tuotteiden myynti pienellä messuhenkilökunnalla. Tulee voida keskittyä henkilökohtaiseen myyntityöhön ja silti kyetä huomioimaan iso joukko
  2. Asettaa keskeisimmät tuotteet näkyvästi esille silläkin uhalla että valikoman määrä syö esteettisyyttä.
  3. Jäädä mieleen hauskimpana alan toimijana.
  4. Viedä projekti läpi kustannustehokkaasti mieluummin luovien ratkaisujen kuin perinteisten messuosastorakenteiden kautta.

Ideoita kumpusi innovatiivisen ja itsensä likoon laittavan asiakkaan kanssa varsin monta erilaista. Lopulta valittiin tehdä osaston ainoa seinä kokonaan asiakkaan tuotepakkauksilla, levittää messuhallien yleiset alueet tervehtimään koko messukansaa yrittäjän itsensä näköisillä pahvisilla Spray Man -figuureilla ja tuoda virtuaaliset Spray Manit huomioimaan osaston viereisillä käytävillä vaeltavat messuvieraat. Virtuaalihahmoa varten videoitiin erilaisia videopätkiä ennakkoon ja videoista koostettiin itseään toistava looppi osaston kulmiin asennettuihin pystynäyttöihin. Näillä ratkaisuilla mahdollistettiin se, että yrittäjä itse oli jo huomioinut ja viihdyttänyt kohdeyleisönsä ennen kuin he saavuttivat osaston. Osastolla hän kykeni keskittymään hyvin kaupantekoon viihdyttämisen sijaan.

Messu- ja Somistusalan Liitto valitsi osaston koko messujen parhaaksi sarjassa yli 40m2. Yksi mies kirjaimellisesti voitti koko messut. Matkan varrella asiakas totesikin ironisesti, että voi itse hoitaa messujen ajan muita juttuja kun hänet on monistettu jo kaikkialle.

Kuvia messuosastosta:

kemvit_messuosasto_03
kemvit_messuosasto_02
kemvit_messuosasto_01
kemvit_messuosasto_08
kemvit_messuosasto_05
kemvit_messuosasto_06
kemvit_messuosasto_04
kemvit_messuosasto_09


Samassa Veneessä
Valmet Technologies

Comments-96_orange

Valmet Technologies oli päättänyt toteuttaa koko henkilöstölleen kesätapahtuman. Tapahtuman suunnitteluvaiheessa taustoitettiin lähtötilannetta huolellisesti. Projekti sai nimekseen “Samassa Veneessä” ja keskeisenä elementtinä oli hyvässä hengessä kirkkovenein käytävä soutukilpailu. “Samassa Veneessä” viesti samalla konkreettisesti yritykselle tärkeitä arvoja.

Paikaksi valikoitui Rosendahlin ranta sekä Scandic Rosendahlin Talvipuutarha. Rannalle rakennettiin puitteet suurelle yleisölle ja soudun lähtö ja maali siihen eteen. Soudun ajaksi oli rannalle kokoontuneelle yleisölle tekemistä ja tarjottavia. Kisan jälkeen koko porukka siirtyi sisätiloihin illanviettoon, soutajat luonnollisesti saunan kautta.

Keskeisenä tapahtuman tavoitteena oli hyvän yhteishengen vahvistaminen, jossa totisesti onnistuttiin. Toisena tärkeänä tavoitteena oli pitää toteutus mahdollisimman rentona ja kesäisenä, jossa pääpaino olisi seurustelulla ja vapaalla olemisella. Tähän Rosendahlin Talvipuutarhan vehreys ja monimuotoisuus vastasi mainiosti.

Kuvia tapahtumasta:

yritystapahtuma tampere
Tapahtumapalvelut tampere
tilaisuudet tampereella
valmet03

Nopean tuotannon seminaari
Tampereen seutukunnan yritykset

Comments-96InSitu suunnitteli ja toteutti Tampereen seutukunnan yrityksille suunnatun seminaarin varsin lyhyellä aikajänteellä, alle kahdessa viikossa. Tampereen kaupunkiseudun kunnat ja Sitra järjestivät iltapäiväseminaarin, jonka avulla oli tarkoitus konkreettisesti edistää alueellisen työllisyyden kehittämishankkeen päätöksiä.

Tarvittiin nopeasti idea sopivasta tilasta, tekninen järjestelmä tapahtumassa annettavien mielipiteiden ja äänien dokumentointiin. Tärkeää oli myös varmasti toimiva kuva- ja äänitekniikka.

Tämä projekti konkretisoi hyvin ulkoistamisen edut. Vastasimme itse kutsumisesta sekä seminaarin sisällöstä ja InSitu vastasi kaikesta muusta, kummankin siis keskittyessä ydintoimintoihinsa. Suoraviivaisen toiminnan edellytys on, että kaikki tietävät tasan mitä tekevät.

Kimmo Kivinen
Pirkkalan kunta

Aamiaisseminaari yllättävässä paikassa
A-Insinöörit Oy

Comments-96_orangeJärjestimme aamiaisseminaarin Pyynikin Trikoon tiloissa sijaitsevassa 4Vuodenaikaa Pyynikki lounas- ja tilausravintolassa. Trikoon alue on rakennnusarkkitehtuurisesti kiinnostava kehityskohde Tampereella ja uskoimme näiden elementtien, kiinnostava paikka ja hyvä ruoka lisäävän osallistumishalukkuutta. Tosin paikasta puuttui kokonaan seminaaritekniikka. Emme kuitenkaan kantaneet huolta siitä, sillä tiesimme 50-hengen seminaaritekniikan saatavan paikan päälle yhdellä soitolla InSitulta.

Paikalle tuli yhteen pakettiautoon pakattuna 2 kappaletta huomattavan isoja tv-ruutuja jalustoillaan esityksiä varten, siisti esiintymislava, trussikehikko, josta roikkui taustakangas ja esiintymisvalot sekä laadukas äänentoisto ja erittäin ammattitaitoinen kuva- ja ääniteknikko. Tekniikka ja esityksien vaihdot yksinkertaisesti toimivat. Lisäksi saimme apua pysäköinnin ohjaukseen ja opasteisiinkin.

Saimme keskittyä itse täysin sisältöön ja paikalle saapuneisiin ihmisiin, joita oli odotetusti tupa täynnä.

Sinikka Janhonen
Markkinointisuunnittelija, A-Insinöörit Oy

40-vuotisjuhla henkilöstölle

Comments-96Tamperelainen, alueella merkittävä teollisuuden työnantaja oli aloittanut toimintansa 70-luvulla, 40 vuotta sitten. Virallinen julkaisu oli valmis, kakkukahvit pidetty ja henkilöstöjuhlat oli päätetty pitää myöhemmin syksyllä. Juhlista haluttiin 70-luvun bileet. Oltiin siis enää sisältöä ja paikkaa vaille valmiita.

InSitu pyydettiin apuun ja pian meillä oli eri vaihtoehtoja läpikäytyämme paikaksi valittu Scandic Rosendahl, jossa kaikkea hyvää tarkoittaen, on Tampereen autenttisimmat puitteet teemalle legendaarisessa, onneksi vielä tilauksesta auki olevassa Joselin´s yökerhossa.

Projektista on syytä nostaa esiin kaksi asiaa; ennakkomarkkinoinnin tärkeys ja oman ohjelman vaikuttavuus. Ennakkomarkkinointi nimittäin lievästi sanottuna sai siivet alleen, toimitiloihin tuotu 70-luvun musiikkia soittava pahvinen, yhtiön brändin mukaisen hippiasun saanut kleinbus aiheutti talon sisällä varsinaisen sosiaalisen median valtauksen. Valokuvat ihmisistä bussissa nousivat hitiksi jo ennen tapahtumaa.

Talon väki kasvatti innostuneesti pulisonkia ja saapui sankoin joukoin paikalle mitä mielettömämpiin 70-luvun tamineisiin sonnustautuneina. Näky oli upea ja tunnelma kerrassaan mainio, kun kilvan ihasteltiin kollegoiden luovuutta. Lisäksi yhtiön sisältä löytyi innokas Y.M.C.A -look a like showtiimi, jonka veto sai jälkikäteen tehdyssä henkilöstökyselyssä ylivoimaisesti parhaat arvosanat.

Tällaiset tapahtumat todella hitsaavat väkeä yhteen. Vaikka investointia on vaikea mitata suoraan rahassa, olemme vakuuttuneita satsauksestamme.